Marketing
Marketing advies en uitvoering
Marketing helpt u met het vinden van de juiste activiteiten afgestemd op uw bedrijfsdoelstelling. Wilt u uw product of dienst op de markt introduceren? Of wilt u uw omzet verhogen door uw afzetgebied uit te breiden?
Smartmotion bepaalt samen met u de marketingstrategie en kan diverse activiteiten voor uw bedrijf uitvoeren:
- het opzetten van een marketingplan
- uitvoeren van promotieactiviteiten
- ontwikkelen van advertentiemateriaal voor uw bedrijf
- klantenbinding activiteiten (CRM)
E-mail marketing
Het opzetten van een email marketing systeem is een snelle en voordelige manier om klantenbinding op te bouwen. Met een e-mailsysteem bent u ervan verzekerd dat de mail er bij de ontvanger netjes uitziet. Bovendien kunt u makkelijker aan de privacy regels voldoen met de automatisch verstuurde verificatie e-mail.
Via een inschrijf vakje op uw website kan een geïnteresseerde zich op de nieuwsbrief abonneren. U kunt doelgroepen aanmaken zodat u persoonlijke mails kunt opstellen. Als een lezer zich toch wil uitschrijven kan hij of zij dat zelf regelen en wordt het e-mailadres automatisch uit de verzendlijst verwijderd.
De lay-out van de emails worden helemaal op maat naar uw wensen gemaakt. U kunt mails opstellen, test-mails versturen, aanpassen en via een timer op een bepaald tijdstip automatisch versturen. Of met een druk op de knop de mail verzenden. Daarna is het interessant om via de mail-analyse te bekijken of uw lezers de brief lezen en welke onderdelen populair zijn.
Een flexibele marketing medewerker
Naast bovenstaande projecten kunt u Smartmotion inhuren voor een aantal uur per week of per maand, om bijvoorbeeld lopende marketingtaken of promotieprojecten bij te houden. Of u kunt incidenteel een paar dagen gebruik maken van de diensten voor bijvoorbeeld het (mede-)organiseren van een evenement.
U heeft wel een specialist in dienst die uw bedrijf kent, maar niet de hoge kosten van een full-time werknemer. Zodra de marketingtaken niet meer nodig zijn of juist toenemen kunt u hier flexibel op inspringen.
Denk ook bijvoorbeeld aan:
- hulp tijdens een drukke promotieperiode, promotioneel evenement of beursdeelname.
- follow-up na een promotieaktie. Hierbij worden alle reacties van klanten verzameld, beantwoord en/of doorgestuurd naar de volgende verantwoordelijke binnen uw bedrijf. Sales kan reageren op verkopen, klachten kunnen worden afgehandeld en adresgegevens worden verwerkt voor toekomstige acties.